Pressemelding

BYD har nå passert tre millioner elektrifiserte biler

Kun seks måneder etter å ha passert to millioner elektrifiserte biler, markerer BYD denne uken at antallet har passert tre millioner elektrifiserte biler.

BYD er verdens største produsent av elektrifiserte kjøretøy, og har hatt en enorm vekst de siste årene. Det er ikke mer enn 1,5 år siden de markerte å ha produsert én million elektrifiserte kjøretøy, og for seks måneder siden passerte de to millioner elektrifiserte biler.

Nå er nok en milepæl nådd, og BYD kunngjorde denne uken at de nå har produsert tre millioner elektrifiserte biler. Dermed har de produsert en million biler på kun seks måneder - noe ingen annen elbil-produsenter kan måle seg med.
Milepælen ble markert med en stor seremoni på BYD sitt hovedkontor onsdag denne uken bransjeorganisasjoner, BYD-partnere- og leverandører, journalister og kunder til stede.

BYD er kjent for å være en pioner innen batteriteknologi og utvikling av elektrifiserte kjøretøy, og har opplevd en utrolig utvikling siden 2003. Som første produsent i verden stanset BYD tidligere i år all produksjon av konvensjonelle fossile drivlinjer, noe som har bidratt til økning av produksjonen av elektrifiserte kjøretøy.

-For å håndtere den elektriske utviklingen og de stadig skiftende forbrukstrendene i fremtiden, vil BYD fortsette å fokusere på vitenskapelig og teknisk innovasjon. I tillegg vil vi fortsette å utvikle ledende teknologier og diversifiserte produkter, sa Wang Chuanfu, president i BYD, på onsdagens seremoni.


Europeisk storsatsing
BYD er verdens tredje mest verdifulle bilmerke på verdensbasis og verdens største produsent av elektrifiserte kjøretøy, og har satt flere salgsrekorder de siste årene.
Norge og importøren RSA har vært pilotland for BYD personbiler i Europa i et år med suksessen BYD Tang, men denne høsten går de også for fullt inn i resten av Europa. Samtidig lanseres BYD Han og BYD Atto3 for det europeiske markedet denne høsten.

Simen Wøien Christensen, salgssjef i BYD Norge, mener BYD er i ferd med å etablere seg som en solid aktør på det norske markedet:

-Som verdens største elbil-produsent med ledende kompetanse innen sikkerhet og batteriteknologi, opplever mange BYD som et trygt og sikkert bilkjøp. Vi tror mye av grunnen til suksessen det siste året skyldes sterke spesifikasjoner og innovativ batteriteknologi kombinert med god tilstedeværelse i hele landet.

BYD Norge har i dag 53 forhandler, og Christensen forteller at de har utviklet et stort forhandlernett med dyktige og seriøse bilforhandlere for å skape trygghet og tilstedeværelse for kunden.

-Vi tror kunder fremdeles ønsker å kjøpe bil av en lokal forhandler.


Om BYD

BYD Company Ltd. er et av Kinas største privateide foretak. Siden oppstart i 1995 har selskapet utviklet seg raskt med solid ekspertise innen oppladbare batterier og bærekraftig utvikling. BYD strekker seg nå over fire bransjer – bil, elektronikk, energi og jernbanetransport. Siden har BYD utvidet sine fornybare energiløsninger globalt, og har nå virksomhet i over 70 land og regioner.

Opprettelsen av et Zero Emissions Energy Ecosystem – som består av rimelig solenergiproduksjon, pålitelig energilagring og banebrytende elektrifisert transport, har gjort BYD til en ledende aktør i energi- og transportbransjen. BYD er den eneste produsenten i verden som også produserer batterier, microchips, batteristyringssystemer og den elektriske motoren selv.
BYD er notert på børsene i Hong Kong og Shenzhen.


Om RSA

RSA er en nord-europeisk bilimportør i 10 land, og er den offisielle distributøren av BYD i Norge. Som et privateid selskap med historie helt tilbake til 1936, har RSA utviklet sterke merkevarer i mange markeder. Med samarbeidet mellom RSA og BYD, tar selskapet nå et ytterligere skritt inn i fremtiden for bilindustrien, med implementeringen av den helelektriske serien av nåværende og fremtidige modeller.
RSA har allerede bygget opp et BYD-forhandlernettverk som strekker seg over hele Norden. I dag er RSA importør for BYD person- og nyttekjøretøy i Norge, og importør for BYD nyttekjøretøy i Sverige, Danmark, Finland og Island.

Postet

18. november 2022 kl. 09:16

Bilder

Vedlegg

Kontakt